Hyr din arbetsplats
Datia Workplace – Helhetslösningen där vi sköter inköp, installation, service, drift och finansiering.
Ni hyr helt enkelt funktionen av en datorarbetsplats som snurrar och går. Tillsammans går vi igenom era önskemål och hur vi på ett bra sätt kan erbjuda IT som passar. Lösningen kan innehålla både arbetsstationer, bärbart, plattor, servrar och övrig infrastruktur som er IT-miljö kräver. Datia svarar för att ni har en IT-miljö som uppdateras, övervakas och underhålls för ett fast pris per månad.
Nyinstallation av IT
Vi hjälper dig med nyinstallationer i din IT-miljö. Det kan röra sig om hårdvara och mjukvara tex. datorer, servers, kameraövervakning, konferensrum/lösningar, programvaror, skrivare, brandväggar, nätverk osv. Behöver ni hjälp med att ta fram rätt produkt kontaktar ni bara oss så hjälper vi er.
Personlig servicetekniker
Datia erbjuder er en personlig servicetekniker som kommer ut till er när ni önskar eller enligt bestämda intervall. Med en personlig servicetekniker har ni alltid en kunnig tekniker på plats som känner er och ert system, för att minimera era problem och svara på era funderingar. Serviceteknikern ger en trygghet för er och skapar en bra och problemfri IT-miljö för företaget.
Serviceavtal
Datias konsulter kan besöka ditt företag regelbundet för att genomföra rutinmässiga kontroller och service.
Ta ett samtal med någon av våra säljare eller konsulter för att ta fram ett förslag på ett avtal som passar just ert företag.
Vi gör det enkelt för dig, inget krångligt avtal utan bara ett enkelt lättförståeligt upplägg. Med ett serviceavtal vet både ni på företaget när vår personal kommer att finnas på plats. Det ger möjlighet att ta upp saker som inte är av brådskande karaktär. Kanske behöver ni hjälp och tips med hur ex. vis Office kan användas.
Regelbundet kontrolleras viktiga rutiner såsom daglig backup, antivirus, status på servrar och lagring etc. Det ger en mängd fördelar att ha den regelbundna tillsynen och löpande service – underhåll. I avtalet ingår också en garanti för att vi kommer att påbörja felsökning och åtgärder inom ett visst antal timmar.
Ett proaktivt arbetssätt ger färre utryckningar, lägre driftskostnader och en stabilare IT miljö.
Övervakad IT
Övervakning av servers/IT,
Med vår övervakning kan ni fokusera på er verksamhet. Vi installerar en liten agent på servrar/IT-utrutning som ni vill övervaka. Agenten står i ständig kontakt med vår övervakningscentral dygnet runt alla dagar i veckan och skickar information till vår central.
Datias personal får automatiskt en överblick över er IT-miljös hälsa genom att ständigt analysera eventloggar, belastningar och hårdvara.
Med våra verktyg kan vi mer än bara övervaka, vi kan ta hand om säkerhetsuppdateringar, backuper och mycket annat från centralen.
När något fel upptäcks går ett larm till dig som kund. Detta innefattar varningar för hårddiskkrasch, för hög temperatur, systemfel, virusangrepp, minnesförlust, processorbelastning mm.
För oss är det viktigt att vi snabbt kan hjälpa våra kunder när det uppstår problem. Därför ingår även fjärrstyrning i Datias tjänst, där våra konsulter snabbt och enkelt kopplar upp sig mot er server för att assistera vid problem så snabbt som möjligt.